Wednesday, December 16, 2009

Benda Cumil

ExplorerXP.
Ini satu freeware yang ak plg sgt gumbira suka cinta sayang dan sng utk diguna, ;-D freeware neh da lama, tp, ak asa, bg kalangan pengguna komputer amatur, ramai lg yang x tahu kewujudan soft neh.

Software neh akan membantu paparkan smua dokumen yang ada dalam komputer. Maybe ad sesetengah orang akan kata, kalau dengan tukar setting folder options utk "Show Hidden Files and Folders" da ckup utk paparkan smua dokumen tersembunyi, tp sebenarnya tidak. Masih ad dokumen yang tersembunyi dan soft ini akan bantu paparkan folder tersebut cthnya file Recycle dalam USB disk.



Gambar neh tunjukkan folder yang lebih kecil dalam sistem komputer kita. So, kdg kala, sesetengah situasi, kita kna delete something secara manual, ini lah kaedah paling cepat selain masuk Reboot.

Software neh jugak boleh diguna utk;
  • preview virus2 yang suka dok dlm komputer kita ye, sbb kalo preview secara biasa, kita x bleh nmpk kewujudan virus2 neh. Kewujudan virus hanya boleh dirasai apabila ia mula memakan smua dokumen dalam komputer.

Kepada sesiapa yang nk try software neh, sila lah ye. :-D

Saiz soft neh pon kecik je. 470kb. very nice~~ I like..~~

p/s: tma kaseh pd kwn ak,(* Haziq) sbb promote soft neh kt ak.

4 comments:

rufufu said... [Reply]

xmo wat review sai wavosaur? pon kcik jgk prog ni...

MidSiBudakHangit said... [Reply]

try ang buat. ak tik tau sgt pasai wavosaur neh. ad gak ak nk wat pasai google wave. tp, tik ketahuan sgt benda ap tuh, even ak dpt invitation dia.

Unknown said... [Reply]

weh..bt la review psal software edit video or picture...or software utk wat grafikx..

MidSiBudakHangit said... [Reply]

haha ak da review pasai software "muvee Reveal" dah. :-D ak suka software tuh, simple.

Post a Comment