Wednesday, December 2, 2009

UTM vs UiTM

Kenapa orang kat Malaysia nih slalu tersalah sebut UTM dengan UiTM? Sama ada diorg x tahu Universiti Teknologi Malaysia (UTM) yang sebenar atau mmg tersalah sebut UiTM (Universiti Teknologi Mara)... ak sndiri pon pnh alami situasi mengelirukan neh beberapa kali. seantaronya adalah begini;

Peristiwa 1:
Orang 1: Adik neh blajar kat mn skrg?
Saya: Saya blajar kt UTM pakcik.
Orang 1: owh.. UiTM... UiTM mana adik duk?
Saya: bukan UiTM pakcik, tapi UTM, Skudai.

Orang 1: owh.. Skudai...0_0


Peristiwa 2:
Orang 2: Kakak neh blajaq kat mana la?
Saya: Kak blajaq kat UTM dik.
Orang 2: UiTM? ow.. bguih kak neh nooo...
Saya: UTM dik, Universiti Teknologi Malaysia..
Orang 2: btui la tuh, UiTM...

Saya: =.=....

Peristiwa 3:
Orang 3: Awak blaja kt mn skrg?
Saya: UTM
Orang 3: owh, UiTM cawangan mn?
Saya: Bukan UiTM tp UTM, Skudai.
Orang 3: owh, yang kat Skudai tuh... tau2... :D

So, maybe lah, dari masalah itu, pihak atasan UTM telah mengambil langkah menukar logo lama UTM kepada logo baru dengan menambah nama "Universiti Teknologi Malaysia" kat logo tuh....


Logo Lama;





Logo Baru;









so, skrg da nmpk apa2 perbezaan? ad? Logo baru lagi cun?? yeah. Ak pon asa logo baru lagi cun dari yg lama. Hehe..

Knapa la depa x tambah nma skudai sma kt logo tuh. baru org len ketahuan skit tang mn UTM neh. hmmm.. tp, UTM neh pon byk cawangan jugak sbnaqnya, ad kat KL untuk pelajar Diploma, ad gak kat Phg, dan lain2 tempat lagi, utk Bahagian SPACE...


Cuba cari benda tersurat kat gambar ni. =.="



Dang pipel nowade!


p/s: Kerana Tuhan untuk manusia!





12 comments:

rufufu said... [Reply]

saya bdk uitm

MidSiBudakHangit said... [Reply]

isk, sy bdak utm. :D

Unknown said... [Reply]

ish sye budak PUTRA..
ho3.....
besar punyer LOGO UTM....
hahahahahahahaahaha.....

Anonymous said... [Reply]

SY EX UTMKL now UTP
dua2 bestttt XD

Hamidah said... [Reply]

knapa x sambung UTM Skudai?

SarahChan said... [Reply]

in my case;

case 1:
fren: dpt mane?
me: utm
fren: utm tu ape ek?
me: =.= universiti tek msia
fren: ouh. bkn uitm ke?
me: uitm uitm la.
fren: ingatkan utm ngan uitm same je...

case 2:
fren A: ko blaja mane skrg?
me: utm.
fren B: utm..? biar aku teka. universiti teknik msia.
me: =.= TEKNOLOGI LA NGOK !

Hamidah said... [Reply]

haha xtahu nk terkata ap lg kalo cam ni. haha tragik nih

Unknown said... [Reply]

uitm skudai ada ke??


halo utm blogger

Hamidah said... [Reply]

haha uitm skudai x da. utm skudai je ad

Anonymous said... [Reply]

Ayah aku pun confused dengan UiTM and UTM.. bukannya apa, logo masing2 ada terdiri daripada 3 perkataan: Universiti Teknologi Mara and Universiti Teknologi Malaysia. cuba tgk, U.T.M kan? haha.. yang logo UiTM, 'i' tu entah pergi mana...(i=insitut)

Aiman Sinar said... [Reply]

Uni Ui

Aiman Sinar said... [Reply]

Uitm

Post a Comment